השלמות אוטומטיות במנוע חיפוש וניהול תוכן
אם אתם גולשים באינטרנט ודאי יצא לכם כבר להיתקל באפשרות ההשלמה האוטומאטית הקיימת בשורת החיפוש בגוגל. מדובר על אפיון בשם Google suggest או Autocomplete, שהוסיפה גוגל לשורת החיפוש בשנת 2008, ומטרתו לסייע לגולשים לאתר בקלות ובמהירות את אשר הם מחפשים באמצעות העלאת הצעות לחיפוש בזמן אמת.
אז איך ההשלמה האוטומאטית עובדת ?
בזמן הקלדה של מילה או ביטוי מציעה גוגל רשימה של שאילתות חיפוש אפשריות- רשימת מילים הנפתחת תוך כדי הקלדה. שאילתות החיפוש מהוות חיפושים למילים או ביטויים הקרובים לביטוי שהתחלתם להקליד בשורת החיפוש. למשל אם תתחילו להקליד את הביטוי תל אביב, יציע מנוע החיפוש את ההשלמות האוטומאטיות: תל אביב מפה, תל אביב 100, תל אביב מזג אויר, תל אביב ארנונה- כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת.
איפיון זה מוגדר כברירת המחדל בדף הבית של גוגל והוא מספק לגולשים מספר יתרונות:
- חיסכון בזמן המוקדש לחיפוש- באמצעות ההשלמה האוטומאטית נחסך לגולש הזמן שהיה לוקח לו להקליד את הביטוי כולו.
- התמודדות עם שגיאות הקלדה- במקרה בו תתחילו להקליד ביטוי לחיפוש הכולל שגיאת הקלדה, ידע מנוע החיפוש להציע לכם את הביטוי באופן הנכון. כך לא תפספו אינפורמציה כתוצאה משגיאת הקלדה.
- חזרה לחיפושים מועדפים- במידה ותחפשו ביטוי שכבר חיפשתם בעבר, יציע לכם גוגל את האתרים אליהם נכנסתם בחיפוש הקודם, מתוך הנחה שתרצו לבקר בהם שוב.
מי מגדיר את שאילתות ההשלמה האוטומאטית?
ההשלמה האוטומאטית, כשמה כן היא- אוטומאטית והיא משקפת את החיפושים שבוצעו ע”י משתמשים שונים ברשת ואת התוכן מאתרים ודפי אינטרנט אשר מאונדקסים בגוגל. בנוסף, משקפת ההשלמה האוטומאטית גם חיפושים רלוונטים שעשיתם בעבר (במידה ואופציית שמירה על היסטוריית הגלישה מופעלת במחשבכם) ומידע מפרופילים של גוגל+ (במידה וחיפשתם שם של אדם אשר יש ברשותו פרופיל בגוגל+).
אז מה הקשר בין השלמה אוטומאטית לניהול מוניטין?
אם יצא לכם פעם לחפש את שמכם בגוגל, ודאי הופתעתם לגלות איזה השלמות אוטומאטיות בוחר מנוע החיפוש להציע לכם. סביר להניח שלא היתם רוצים לגלות כי שמכם מקושר לביטויים שליליים או שקריים. אף אחד אינו רוצה לגלות שבסמוך לשמו או לשם החברה או המותג שבבעלותו מופיע המילה רמאי, שקרן או נוכל. אין ספק שהשלמה אוטומאטית שלילית יכולה להזיק למוניטין האישי והעסקי שלך, לפגוע בשמך הטוב ברשת ואף עשויה להגיע לפגיעה בפוטנציאל הכנסות עתידיות. השלמה שלילית זו יכולה לקרות לכל אדם, מקצועי, ישר, ואמין ככול שיהיה.
אז מה בכל זאת אפשר לעשות בשביל לשמור על המוניטין ברשת?
מניעת תופעה של השלמה אוטומאטית שלילית או לפחות צמצומה דורשת מומחיות בניהול מיתוג אישי ועסקי באינטרנט או בשם אחר- ניהול מוניטין. חברה המתמחה בניהול מוניטין תדאג לבצע מגוון פעולות שישמרו על המוניטין החיובי שלך ברשת.
לקבלת הצעת מחיר לניהול מוניטין ברשת צרו איתנו קשר עוד היום! הסודיות מובטחת!