ניהול מוניטין, עבר הווה עתיד
בואו נתחיל עם סקירה קלה על העבר…
בעבר המדיה הכתובה היתה מקור הידע העיקרי של הקוראים. המדיה הכתובה היתה בשליטה מלאה של בעלי עיתון או מגזין ועברה צנזורה של עורך העיתון מצד אחד ומצד שני יכולנו לדעת מיהו המפרסם עצמו – שזה סוג נוסף של צנזורה. במידה ומישהו רצה לפרסם תוכן שעלול לפגוע בצד שלישי, המדיה היתה חשופה לתביעה ולכן לא מיהרה לפרסם כל שביב מידע לפני שבדקה את נכונותו בדיקה סבירה. אז יכולנו לנטר ולשמר על המוניטין בצורה שקטה ומוגנת יחסית.
ניהול מוניטין בהווה
כיום בעידן המודרני הפכה המדיה הכתובה לזניחה ורוב התקשורת, הפרסום והמידע מגיע אל הגולש ישר מרשת האינטרנט. מקום שבו הכל פרוץ ופתוח לכל אדם ולכל דעה ומבלי שאיכות ואמינות התוכן ייבדקו.
אם עד לא מזמן, צרכנים היו יכולים להביע את מחאתם אודות שירות גרוע או מוצר תקול דרך המועצה לצרכנות, היום כל שצריך זה להכנס לעמוד בפייסבוק או כל רשת חברתית אחרת ולרשום את אשר שבליבך.
נוסף על רשת הפייסבוק גולשים יכולים להביע את דעתם בבלוג אישי שיפתחו באתר כלשהו או בטוקבקים TalkBacks או כתבה שיוצאת כמעט בכל אתר. אזכורים אלו מותירים אתכם כחברה או כאנשי ציבור חשופים לחלוטין ללא יכולת התגוננות או שליטה על הנעשה.
ואיך בעצם כל זה פוגע בכם?
גוגל סורק את הרשת ו”אוסף” מידע אודות ביטויים/מילות חיפוש פופולאריות ומחבר את כל המידע לתוצאות החיפוש שיציג כאשר מחפשים אתכם. מכיוון שגוגל הינו רובוט טקסטואלי, אין הוא בורר האם המידע עלול לייצר נזק ומשבר או האם המידע חיובי ויגרום לשיפור משמעותי אצל הגוף שעליו התפרסמה הכתבה.
ככל שיש יותר דיבור על החברה/מותג/מוצר/איש ציבור – עולה הסכנה לעלייה בכמות האזכורים השליליים אודותיו, מה שמגדיל את הסיכוי לכך שיופיעו תוצאות חיפוש לא מחמיאות ברחבי הרשת ויסרקו למקומות גבוהים במנוע גוגל.
אז איך אפשר לשמור עליכם?
במספר פעולות בהם אנו מתמחים:
1. קידום מסרים חיוביים אודותכם.
2. מסרים אלו יקודמו במנועי חיפוש וידחקו את האזכורים השליליים במידה וישנם.
3. שיפור חוות הדעת המופיעות אודותכם במגוון אתרים ופלטפורמות דיגיטליות.
4. ציטוט מתמיד אחר כל מידע שעלול להתפרסם אודותיכם, וטיפול במידת שצורך בזמן אמת.
5. במידה ונמצאו אזכורים שליליים, נפנה דרך המחלקה המשפטית של החברה על מנת להסיר אזכורים אלו לצמיתות.
6. חוזר חלילה
אז למי ניהול מוניטין מתאים?
למגוון רחב של לקוחות, החל מחברות גדולות, אנשי עסקים, אנשי ציבור, פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים המעוניינים להתקדם בעולם העסקים ומכלל כל מי ששמו חשוב לו, קל וחומר אם נמצא בעין הסערה.
חושבים על העתיד?
המלצתנו היא אחת – אל תחכו עד שהברק יפגע בכם – התחילו לפעול מעכשיו!
אנו נבנה אסטרטגיה נכונה לניהול המוניטין שלכם ברחבי המדיה החברתית, המקצועית ורשת החיפוש בכלל.
באמתחתנו שנות ניסיון רבות בעולם קידום התוכן ברחבי הרשת, דבר המקנה לנו יתרונות והבנות רבות בדבר העבודה מאחורי הקלעים של רשתות החיפוש.