אחד העקרונות החשובים ביותר בתחום ניהול מוניטין הוא הגדרת מדיניות תגובה.
מדיניות תגובה כוללת אם, מתי וכיצד נכון לאדם או לעסק להגיב על דברים שנכתבים עליו ברשת האינטרנט.
בתור התחלה, לפני שאתם מחליטים אם להגיב וכיצד, חשוב שתדעו מתי מוזכר שמכם ברשת. לטובת עניין זה פותח בגוגל כלי שנקרא התראות גוגל.
מהו כלי התראות גוגל?
כלי ההתראות של גוגל (Google alerts) הוא כלי חינמי, המאפשר לכל אחד לקבל התראה- הודעה מגוגל, ישירות למייל, על כך שאונקדס בגוגל תוכן רלוונטי, בהתאם לפרמטרים שהוגדרו ביצירת ההתראה. על מנת להגיע לכלי זה, פשוט הקלידו בשורת החיפוש של גוגל את המילים התראות גוגל, ובחרו בתוצאה הראשונה. ניתן גם ללחוץ על הקישור הזה.
למי מיועד כלי ההתראות של גוגל?
כלי זה מיועד לבעלי עסקים, מנהלי ואנשי שיווק, כותבי וצורכי תוכן באינטרנט.
כאמור, כלי זה מאפשר לכל מי שמעוניין להגדיר התראה שתישלח אליו למייל, על בסיס הפרמטרים הבאים:
- שאילתת חיפוש: כאן תוכלו להכניס את מילת המפתח או הביטוי הרלוונטי עבורכם. כאשר יסרק לגוגל תוכן הכולל את המילה או הביטוי שהגדרתם, ישלח ישלח אליכם מייל המתריע על כך.
- סוג תוצאות: ניתן לבחור לקבל התראה על תוצאות מסוגים ספציפיים כגון חדשות, בלוגים, דיונים או לבחור באופציית “הכל”, לכל סוגי התוצאות.
- שפה: כאן תוכלו להגדיר את השפה הרלוונטית
- אזור: ניתן לבחור לקבל התראה בגין תוצאות אזוריות, מקומיות או מכל הארץ.
- תדירות: פרמטר זה מציין את התדירות בה ישלח אליכם מייל המתריע על תוצאות רלוונטיות למילת החיפוש שהגדרתם. כאן ניתן להגדיר את תדירות שליחת ההתראות למייל. ניתן להגדיר כי באותו רגע שבו נסרק תוכן רלוונטי בהתאם למילת מפתח שהגדרתם ישלח אליכם מייל. לחליפין, ניתן להגדיר תדירות שליחה של פעם ביום או פעם בשבוע.
- כמה: כאן ניתן להגדיר את סוג התוצאות שבגינן ישלח מייל. התוצאות הטובות ביותר ע”פ גוגל, או כל התוצאות.
סוגי התראות גוגל שמומלץ להגדיר לטובת ניהול מוניטין
- שם העסק
- שם הבעלים- במידה ורלוונטי
- שמות של מתחרים
- מילות מפתח רלוונטיות לתחום
שימושים נוספים להתראות גוגל
כלי התראות גוגל יכול לסייע לכם במגוון דברים. מעבר לעובדה שתקבלו עדכון למייל בכל פעם שתוכן רלוונטי עבורכם יסרק לגוגל, תוכלו לקבל השראה ורעיונות לתכנים חדשים עבורכם, תוכלו להגיב מיידית בפורומים רלוונטים, וכמובן תוכלו לדעת מה עושים המתחרים שלכם.